ARKEOLOGIA IKERTZAILE
GAZTEENJARDUNALDIEN DEKALOGOA (AIG)
1)
AIGak arkeologian aritzen diren gazte ikertzaileei
zuzendutako ekitaldi zientifikoak dira, tesia
oraindik irakurri gabe daukaten gazteei, hain zuzen ere. Horren barne,
komite zientifikoa, antolatzaileak, kordinatzaileak eta hizlariak sartuta
daudelarik.
2)
AIGen ardatz nagusia arkeologiaren inguruko eztabaida izango da eta saioetan eta
mahai-inguretan planteatu diren gaien inguruan izango dira. Mota honetako
edukiak, datuen aurkezpen soila baino garrantzi gehiago izango dute.
3)
Jardunaldien izaera
ibiltaria bermatuta geratu behar da Iberiar Penintsularen barnean. Komite
zientifikoak eta bertaratutako publikoak (ikusi Batzorde Zientifikoa eta
Hautagai izateko kontuan hartu beharreko oinarriak) erabakiko dute
urtero ospatzen diren AIG jardunaldien ibiltaritza hau.
4)
Jardunaldiak urtero
ospatuko dira eta beti maiatzan
zehar.
5)
AIGen antolatzaileak
gazte ikertzaileen talde bat izan behar da eta lotuta egon beharko dira
jardunaldiak ospatuko diren instituzioarekin, hau osatuko baitu Batzorde Antolatzailea. Pertsonen
arteko mesedeko harremanak ekidituko dira, horrela, taldea izango da beti
antolaketa eta publikazioen lanen burua. Talde hau osatzen duten kideak
doktorego tesia prestatzen ari diren ikasle taldea izan ahal da, bai
Unibertsitateko sail batekoak bai elkarte batekoak. Hala ere, laguntza
ekonomikoak eta jardunaldien antolakuntza bera errazteko, Batzorde Zientifikoak
gomendatzen du elkarte bat antolatzea.
6)
Batzorde Zientifikoak eta Batzorde Antolatzaileak
(ikusi Batzorde Zientifiko atala)
lagundu eta ikuskatuko dute AIGen
garapena. Posible izanez gero, Batzorde Zientifikoa egongo da jardunaldien
ospakizunean.
7)
AIGen edizio bakoitzean erabakiko da hurrengo AIGen egoitza (ikusi Batzorde Zientifiko
eta Hautagai izateko kontuan hartu beharreko oinarriak).
8)
Posible den bakoitzean, beharrezkoa da sexuen arteko parekidetasuna egotea
jardunaldien antolakuntzan.
9)
AIGen matrikularen
salneurria beti izan behar da ahalik eta merkeen. Horrela, beti eskainiko
dira bi inskripzio mota: batzar-agiriekin ala batzar-agiri barik.
10)
Antolaketaren
gastuak parte-hartzaile eta azaldutakoak jasan ez dezaten, gehiengoa kanpo-finantzaketatik etorri beharko da
(%40 gutxienez).
11)
Batzar-agirien derrigorrezko
argitalpena ezartzen da. Paperean eskainiko dira, eta formatu digitalean zabalduko dira
interneten. Ezin badira paperean argitaratu, Jardunaldiak ospatu baino lehen, Batzorde
Antolatzaileak arrazoituko ditu Batzorde Zientifikoari honen zergatiak,horren
inguruan erabaki bateratua hartzeko. Formatu digitalean publikatuz gero (Batzorde
Zientifikoaren aldez aurreko erabakiaren ostean), matrikularen prezioa jaitsiko
da substantzialki (ikusi Hautagai izateko kontuan hartu beharreko
oinarriak). Aldi berean, batzar-agirien gutxieneko difusioa eskatuko da (25
lan osorik), Penintsulako unibertsitate inportantenetako liburutegietatik,
gutxienez ale bat lurralde bakoitzeko. Aldi berean akten difusioa Europa eta
mundu mailan egitea gomendatzen da, posible den heinean. Bestalde, aktak
argitaratu behar dira hurrengo Jardunaldien ospakizuna izan baino lehen.
12)
Batzorde Antolatzaileak, Jardunaldiak amaitu eta gero azken memoria idatzi beharko du 2
hilabeteko epearen barruan. Memoria hori, interneten argitaratuko da eta Batzorde
Zientifikoari bidaliko da ere bai. Memoriak hurrengo atalak edukiko ditu: egin
diren jardueren atal deskriptiboa, parte-hartze, bertaratze eta jardunaldien
oihartzun indizeen deskripzioa, ekonomi-arloaren memoria zehatza, eta Batzorde Antolatzaileak
publikoki bidalitako informazio guztia (deialdiak, zirkularrak etab) gehituko
zaizkio.
13)
Ez da, inolaz ere,
hizkera sexistarik onartuko, ez Jardunaldien ospakizunean zehar
ezta aldez aurreko eta geroko dokumentuetan ere.
14)
AIGetan
parte-hartzeko aukera emango da bai saio
programatuetan bai mahi-inguruetan (ahozko aurkezpenekin edo saio horri
atxikitako posterrekin), baita gai
askeko posterretan ere. Gai askeko
posterren proposamenak onartuak izango dira behin eta kalitate irizpideak betez
gero, eta gazte ikertzaile batek/batzuek sinatuz gero, AIG bakoitzaren muga
logistiko, formal eta ekonomikoak errespetatuz.
15)
Edizio bakoitzaren antolatzaileak aldez aurreko egutegi
eta eskema batera egokituko dira. Hasteko, irailaren erdialdean (beti
Jardunaldiak ospatu baino urtebete lehenago), saioak proposatzeko deialdi bat
irekiko da, onartze epea abenduaren 15a
baino lehenago itxiko dena. Ondoren, Batzorde Antzolatzaileak eta Batzorde Zientifikoak
aukeratuko dute deialdiaren gaiari hobeto egokitzen diren saioak (ikusi 16.
Puntua), AIGen filosofia eta bertan garatuko diren eztabaidak kontuan harturik
eta ahalik eta gazte ikertzaile gehien gonbidatzen saiatuz. Urtarrilaren 15a baino lehenago
argitaratuko dira erabaki diren saioak, hauek osatuko baitute Jardunaldien egitura
eta saio bakoitzaren barruan egiteko proposamenak jasoko dira, eta baita gai askeko posterrak ere . Martxoaren erdialdera koordinatzaileek
aurkeztuko dituzte Batzorde Antolatzaileari saio bakoitza itxita. Hortik
aurrera, Jardunaldien egitarau osoa argitaratuko da eta inskripzio eta
matrikulen ordainketa epea irekikoa da, beti AIGen ospakizuna baino bi hilabete
lehenago.
16)
Proposatutako
saioen artean, Batzorde Antolatzaileak
aukeratuko ditu %75ak, eta Batzorde Zientifikoak
geratzen den beste %25a.
-BATZORDEZIENTIFIKOA-
AIGen Batzorde Zientifikoaren instituzioa sortuko
da. Batzordeak Dekalogoan dauden puntu guztiak errespetatzea du helburu, AIGen gutxieneko
egitura errespetatu dadin.
Erabaki guztiak demokratikoki hartuko dira, pertsona
bakoitzeko boto bakarra (honen barne Dekalogo honetan egin diren aldaketak).
Gainera, Batzordeak erabakiko du nork antolatuko dituen hurrengo AIGak %80ko botoekin
(gainontzeko %20en botoa publikoarena izango da). Erabakia jasotako
proposamenen arabera izango da, Jardunaldien izaera ibiltaria bermatuz (ikusi
Dekalogoaren 3.eta 7. puntuak).
Dekalogoaren 16. puntua jarraituz, Batzordeak saioen
%25a aukeratzeko eskubidea dauka. Aldi berean, Batzorde Zientifikoak
Jardunaldien antolaketari buruzko informazioa eduki beharko du eskuragarri.
Batzorde Zientifikoaren
egitura
Batzordearen kideak zortzi izango dira beti, urtero aldatuko dira, horrela: urtero Batzorde
Antolatzailearen bi lagun Batzorde Zientifikora pasako dira, zaharrenak,
irtengo direlarik. Honela, Batzorde Zientifikoaren kideak beti izango dira
beste urte batzuetan AIGak antolatu dituzten kideak, ideien eta kideen
berriztapena ahalbidetuz.
Edozein AIGen Batzorde Antolatzaileak
Dekalogoaren punturen bat ez badu betetzen, Batzorde Zientifikoak Jardunaldiak
“AIG” izena erabiltzeko eskubidea ukatu ahal izango du.
Batzorde Zientifikoaren
legitimazioa gazte ikertzaileek Dekalogoa eta AIG’09ren sesio informatiboari eskainitako
onarpenean oinarritzen da. Ez dugu uste beharrezkoa denik forma autoritarioak
erabiltzea dekalogoaren betearaztea bermatzeko. Proiektu hau aurrera eramateko
kolektiboaren boterean sinesten dugu, garrantzi handiko gatazkarik gabe.
AIGen 2009ko Batzarra
09/04/17
2013/2014ko Batzorde Zientifikoak ikuskatuta eta
gaurkoratuta
-
ARKEOLOGIAIKERTZAILE
GAZTEEN JARDUNALDIAK (AIG) ANTOLATZEKO
ETA HAUTAGAI IZATEKO KONTUAN HARTU BEHARREKO OINARRIAK -
Arkeologia Gazte Ikertzaileen
jardunaldien (AIG) helburua eztabaida, harremanak eta ikerkuntzen eguneratzea
du helburu nagusi, arkeologian jarduten duten eta oraindik tesia irakurri gabe
duten gazteen artean.
Batzorde Zientifikoak eta
jardunaldietako publikoak, biak batera, AIG berriaren antolakuntza erabakitzen
dute. Botoen banaketa, hurrengoa da:Batzordeak%80aª (%10a batzordeko kide
bakoitzeko) eta publikoak %20a. Azkeneko hauek Jardunaldiak amaitzerakoan bozkatuko
dute hurrengo AIGen egoitza.
Betebeharreko irizpideak
AIGrako hautagaitzak aurkezteko
Nahiz eta hautagaitza
berriaren erabakia ez egon arau zorrotzen menpe (askatasun gehiago emateko
aurkeztutako proposamen berriei), hurrengo baldintza orokorrak bete behar dira:
1)
Arkeologiaren inguruan edota ikertzaile (bai
Unibertsitate edo Zentru publiko bati lotutako taldeak, bai irabazi asmorik
gabeko elkarteak ere) talde batean lan egiten duten edozein talde, kolektibo
edo erakundeek aurkeztu ahal dute bere hautagaitza (lehenetsiko dira legalki
eratutakoak).
2)
Talde, kolektibo edo elkarte horretako inork, ez du izan
behar Doktore titulua.
3)
AIGen dekalogoa betetzea.
4)
Jardunaldien logo eta izena (erdaraz: Jornadas de
Jóvenes en Investigación Arqueológica (JIA, laburbilduta). Kongresuaren
izaera nazioartekoa da eta nahi den hizkuntzan izena eman ahal da, behin eta
gaztelerazko eta ingelesezko itzulpena gehitzen zaion izenari, kasu horretan,
izena honako hau izango litzateke: Young Researchers in Archaeology
Conference. Izenari jarraituz, edizioaren urtea (zenbakiekin).
5)
Jardunaldien batzar-agirien argitalpena, paperean izango
da ahal izanez gero (ikusi Dekalogoaren 11. puntua).
6)
Hurrengo AIGen hautagaitzak ospatzen ari diren AIGen
zehar aurkeztuko da, ekitaldi publiko batean, jardunaldien egitarau
zientifikoaren barnean kokatuta. Batzorde Antolatzaileak behar duena izango du
eskuragarri hautagaitza guztiak baldintza berdintsuetan aurkezteko aukera
bermatzeko.
Baldintza orokor hauek AIGen
ospakizun berri bat antolatzeko beharrezkoak izango dira. Batzorde Zientifikoak,
publikoarekin batera, baloratuko dituzte, hautagaitzak aurkezpenak amaitu
ondoren, eta euren erabakia emango dute ospatzen ari diren AIGak amaitu bezain
pronto.
AIGen
antolakuntzarako aurkeztuko diren hautagaientzako
kontuan hartuko
diren puntuak
1) Proposamenaren
bideragarritasun zientifikoa:
Positiboki baloratuko dira bere egitarauaren
proposamenean kalitate zientifiko erakusgarri duten hautagaitzak. Kontuan
hartuko diren beste irizpideak honakoak dira: originaltasuna eta eztabaida eta
kritikotasunaren ildoa jarraitzea.
2) Proposamenaren
bideragarritasuna antolakuntzan eta logistikan:
Positiboki baloratuko dira
kalitatea eta ahalmen logistiko eta ekonomiko erakusgarri duten hautagaitzak.
Hortaz, hurrengo puntuak garrantzitsuak dira proposamen bat erabakitzerakoan:
-
Jardunaldiak garatzeko instalazioak edukitzea (entzunaretoa,
gelak etab), behar diren azpiegiturak dituztenak: pantailak, aurkezpenetarako
kanoiak etab).
-
Zentzudunezko aurrekontu ekonomiko bat, eta errealistak
diren finantziazio bideen aipamena.
-
Jardunaldien egoitzaren kokapen erraza eta ekonomikoa.
-
Inskripzio matrikula merkea: 50 euroko gutxigorabeherako
tarifa batzar-agiriak eskuratzeko eskubidearekin, eta askoz ere gutxiago (erdia
gutxigorabehera) azkenean batzar-agiriakera digitalean argitaratzen badira
(ikusi Dekalogoaren 11. puntua).
-
Etorriko diren AIGak zabaltzeko ahalmena (batez ere web
baliabideen bidez).
-
Taldearen, kolektiboaren edo elkartearen eskarmentua
antolakuntza arloan.
-
Halaber, AIGak antolatzeko espresuki sortu diren taldeak,
eta AIGak amaitzen dutenean talde bezala jarraitu nahi dutenek, baikorki
baloratuko dira.
Aurretik aipatutako puntu
guztiak kontuan hartuko dira hautagaitza baloratzerakoan. Hala ere, AIGen
Dekalogoaren ildoan proposamen originalak positiboki baloratuko dira ere bai.
Hautatze-prozesua
eta hautagaitzak proposatzeko egutegia
AIGeko hautagaitza aurkezteko pdf formatuan
egindako dossier bat entregatuko da, hautagaitzaren proposamena, eta
Batzorde Zientifikori zuzenduko da (jiacomitecientifico@gmail.com. Dossierra aurkezteko epe
amaiera jardunaldiak hasi baino 15 lanegun
lehenago izango da.
Hurrengo astean, Batzorde Zientifikoak iritsitako
dossier guztiak sailkatuko ditu, eta Batzorde Antolatzaileari bidaliko dizkio,
horrela, proposamenak online argitaratuko dira AIGetako web-orrian jardunaldiak hasi baino astebete lehenago,
eta horrela AIGetako parte-hartzaile guztiek izango dute aukera proposamen
guztiak ikusteko.
Jardunaldien zehar hautagaitzak aurkeztuko dira publikoki, egitarau
zientifikoaren barruan espresuki erreserbatutako esparruan. Horregatik,
komenigarria izango litzateke jardunaldien azken eguna aukeratzea ekintza
honetarako, gutxienez ordu bateko iraupena erreserbatuz proposamen guztien
aurkezpenak egiteko. Bat baino gehiago egonez gero, aurkezpenen ordena zozketaz
aukeratuko da.
Lehen aipatu den bezala, hautagaitzak baloratzea
eta erabakitzearen, eta etorkizuneko AIGak antolatzearen ardura Batzorde Zientifikoarena
eta publikoarena da. Azken honek, lehen aipatutako puntuei gehien egokitzen den
proposamena bozkatzeko aukera izango du, eta bozketa hau egiteko bi modu izango
ditu: online ala AIGak prestaturiko boto-txarteletan. Hala ere, Batzorde Antolatzaileak,bere baliabideen
arabera erabakiko ditu bozkatzeko erak .
Azken
erabakia (Batzordearen botoen %80a eta publikoaren %20a) jardunaldien amaiera iritsi baino lehen jakinaraziko da. Mezua,
AIGen sigiluaren ematearen ekitaldiarekin batera egingo da, non usten duen Batzorde
Antolatzailea eta datorren Batzorde Antolatzailearen artean izango den.
Ekitaldi beran, Batzorde Zientifikoaren kideen izenak aurkeztuko dira, hortik
bi kide zaharrenak jadanik irten eta beste bi kide berriak sartu direlarik.
2011/2012ko Batzorde Zientifikoa,
2011ko abenduaren 19an
2013/2014ko Batzorde
Zientifikoak ikuskatua eta gaurkoratua
No hay comentarios:
Publicar un comentario